21/2

Då fick man sitta här igen då :)

Tack Banke, himla snällt av dig o ordna min blogg.. Är mycket nöjd..
****************************
Precis duschat och kollat på Wallander. Skulle ha ordnat de sista i hallen men fastna juh framför filmen.. Får bli i morgon de ist.. Mamma kommer o hämtar Felix runt två tiden, då ska ja förbereda salladen så den bara är att servera sen. Sen ska ja väl plocka undan de som Felix drage fram o så.. Sen kommer Malin runt tre tiden, så vi ska väl sitta o tjata lite innan, sen kommer de andra vid fyra.

Nästa vecka är de dubbel fokus på skolan när ja inte jobbar.. Nu måste ja komma ikapp, o nu hoppas ja för både min o Felix skull att det får vara ett uppehåll med det sjuka ett tag så jag hinner klart med skolan denna termin.. vore juh himla bra..

Måste även börja fundera på hur ja vill göra i sommar med jobbandet.. Känns som om ja skulle vilja ta ganske mycket ledigt.. Men är juh skönt att få massa extra pengar oxå.. Vet iaf att jag o Felix ska åka bort över en helg till Kolmården i sommar.. Har lovat han att han ska få hälsa på hos elefanter o lejon o noshörningar.. så de ska han få..

Haha häromdagen va Felix för go alltså, han ställde sig på golvet o lindade snuttefilten runt sig o sa "mamma ja ha klänning ja, ja är en goding ja".. så grymt söt ändå.. :)

O frågar man vad han heter så säger han Per Felix Blåbär, frågar ja sen va mamma heter svarar han antingen Goding eller Älskling.. :)

Ja de finns inte ord för hur mycket ja älskar den grabben..

Hörde även på nyheterna idag, om en liten pojke på två år som brann inne.. Hans mamma o pappa hade försökt ett flertal ggr att ta sig in i branden o försöka hitta honom men utan resultat varje gång, brandmännen kunde heller inte hitta honom.. Kraken hade gömt sig i en garderob så dom hitta honom inte förrens de var försent.. Alltså ja höll på att börja gråta när ja hörde de.. Fatta att stå där som föräldrar o inte kunna rädda honom, vetskapen att han är där inne någonstans och det brinner för fullt.. Fy bara tanken gör mig illamående.. Det ryser i mig.. Lider verkligen med föräldrarna!! Kan inte vara lätt att gå vidare efter detta. Ett av barnen kunde de rädda iaf så det är juh de barnet som får leva vidare för.. men fyy att förlora ett barn.. nej usch.. Kommer ha jätte svårt att sova i natt nu.. Kommer ligga o lukta så ja inte känner nån brandrök, förmodligen springa in till Felix sjuhundrafemtioelva gånger innan ja kan slappna av o sova..

nej nu ska ja gå o kontrollera att allt är avstängt i lägenheten för att sen ge mig på ett försök att lägga mig o sova..

hörs i morgon..
P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback