8/2

Japp då sitter man här, känner mig som en gamal rostig volvo från 1800 kallt som kämpar för att starta..

dagen igår va livad, vi började dagen med att åka ut till Tina o familjen.. Fast först mötte vi upp varandra på maxi för att handla lite.. Det slutade med att Alicia o Felix stod i min vagn o taggade upp varnadra o tjoade o skrek glatt, folk runt omkring vände sig om vart vi än kom, några med ett leende på läpparna o några med ansiktsuttrycket "har du ingen pli på ungarna eller" men  va gör de, de hade kul iaf o satt inte o tjöt så, några ggr lite väl höga läten som kom från deras stämmor men det tog de två mammorna hand om, o tystade, efter en stund när de små liven behagade sig att faktiskt lyssna på oss :)
Sen fortsatte färden ut mot Lassegård, Perra hade redan tänt brasan och var färdig för att användas.. korven dukades fram och slutade med att ja satt med tre grillpinnar o försökte grilla då Felix o Allis tröttnade:) Felix tog dessutom hellre en kall korv att tugga på än en grillad.. kan vara för att han hade sin korv överallt förutom där den skulle vara..
Efter maten tog vi oss en liten promenad för att försöka tysta en väldigt trött Felix, efter mycket om o men gav han upp fighten o insåg sig besegrad av sömnen o somna skönt i vagnen.
Mamma vars huvudvärk började komma allt mer gick in med resten och tog sig några tabletter.
Bullar o kakor o några muffins med för mycket smör i dukades fram, vi fikade o sen vaknade lilleman ute.
Nu var det dags för lördagsgodis, de alla tre barnens höjdpunkt under dagen ( just det ska kanske säga att Malin o Anders o Adam var där oxå).. Barnen varvade mellan att springa o slåss om leksakerna och att springa o hämta en ny godisbit. Ljudnivån blev allt högre o högre och tjuvnypen mer o mer. Men men what too do?? de är juh bara barn. :)
Dock kändes mitt huvud som att det var färdigladdat för sprängning men det hör inte hit.
Kvällen kom o Malin med familj åkte hem. Kvar var då två vildingar som alltid är lika duktiga på att tagga upp varandra till bus o hyss.. Men tur är väl det att det finns en sån snäll lekfarbror där som kunde lugna stämningen en aning. Maten som han dukade fram på bordet var dock inte vidare intressant..

Klockan gick mer o mer, o det var dags att åka hem, men först fick vi lov att göra ett stopp hemma hos bror o Nina. Felix tog upp fighten mot sömnen igen, för han kunde juh absolut inte missa Totto o Nina, detta battle vann han dock o var vaken fast inte pigg när de klev in i bilen. Körde dessa två till en fest, o ut kom Länne o prata lite innan vi fortsatte resan hem..

Väl hemma o när sömnen väl hade vunnit fighten med Felix så var jag rastlös så ja drog igång o diskade o plocka o så.. När disken var klar hade jag visst ett par missade samtal på telefonen.. O på tal om det så ringde det innan ja diskade oxå, detta samtal var ifrån en väldigt full o go man, jag fick mig ett par riktiga skratt åt han, som vanligt när denne drar igång. Samtalet avslutades med att "nu får du ha en trevlig kväll, o natta lillkillen (som ja redan sagt till honom sov, men va gör det) o sen bädda ner dig o kyssa dig på kinden o säga att det var från .... "
Men åter till dessa missade samtal, ringde upp o fick prata med Länne, han förklarade snällt för mig att min kära bror va väldigt full o "körde lite buss". O ville ha skjuts hem.. Mitt svar var juh då självklart att Felix sover så det går inte så bra.. Länne snäll som han är sa att han skulle försöka gå med honom hem. efter ca 40 min ringer telefon ett antal ggr igen, då samma person med samma bekymmer. de hade då försökt att gå o hade inte kommit mer än 20 meter. Snälla syster som bryr sig om sin bror o vill att han ska komma hem ordentligt tar på Felix kläderna o åker ut för att hämta dom. När jag kommer fram ser jag en väldigt borta bror.. Efter mycket om o men fick dom in han i bilen, o färden började. Klarade oss utan att stanna, men en väldigt bitter bror satt o försökte skynda på bilen. Det funkade dock inte då pedalen satt fast i den hastighet ja tyckte var bra.. Väl hemma hos dom tog det en stund innan han kom in, men efter ett par spydiga ord mot sin snälla syster som ställer upp på honom kom han in o där slutar berättelsen från min sida om det.. 
Men bilen fortsatte sin resa ner mot den ödsliga staden för att släppa av Länne. O sen hem för att få lilleman att somna om igen, efter ca 45 min kunde han varva ner o sova och jag somnade ungefär vid klockan halv tre, därav varför jag är seg o trött idag.. kan nästan tro att ja var ute o söp igår.. men icke.. 
Tyckte dock det var synd att ja inte kunnat vara med de grabbarna o Nina, fruktansvärt roligt folk. O jag ville juh heller inte missa mannen som ligger på bardisken med tröjan halvt uppdragen, gylfen nere, en cigg i munnen som skriker kom o ta mig snälla, "rock n´ röll" ..
Får hoppas att det kan återspelas nästa helg då det är min tur att intaga lite mängder alkohol, dock mindre mängder än vissa andra denna helg.

Så som sagt denna dag har det inte skett speciellt mycket än, vi skulle ge oss ut o åka pulka men väntar nu på att Felix ska vakna ur sin sömn.. Även denna gång vann sömnen över honom.. Mamma märkte dock inte att han somnat eller att han var trött för den delen heller, utan pratade i telefon men en kär liten vän, o felix satt o kollade på bolibompa, sen helt plötsligt sov han.

Så snart vaknar han nog, o då börjar dagens resa med gå ut ock leka i snön och bli barn på nytt igen.

Btw, nu har jag äntligen fått svar från CSN, men alltid ska det väl vara något. Nu hade dom beviljat bidraget och missat att jag ansökt om lån oxå, så nu tar det ännu längre tid.. SUCK!!!!

P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback