12/1

Usch, har precis kollat på Oprah.. Vet inte om ja vågar låta Felix bada nå mer.. Var en tio årig pojke som hade badat i polen, han hade aldrig kommit under vattnet med huvudet utan bara doppat ansiktet nån enstaka gång. Efter en stund gick dom in o han var trött o ville vila, en halvtimme senare gick mamman in för att kolla till honom och fann han i dåligt skick. Akut till sjukhuset och liten stund senare dog han, pga torrdrunkning.. Hade aldrig hört detta förut, både barn o vuxna kan råka ut för detta fast vanligast är det att barn gör det. Barn har inte riktigt den kontrollen att inte försöka ta ett andetag under vattnet. Det medför att dom får vatten i lungorna, och det behöver inte vara mycket vatten utan räcker med lite för att det ska kunna inträffa.. iaf, får man då lite vatten i lungorna sköljer vattnet bort det ett skydd som finns inuti lungorna som gör att man kan andas djupa andetag. När det ämnet är borta kan man bara ta små andetag o man får då inte tillräckligt med syre.. Barn klarar sig längre för att dom behöver inte lika mycket syre som vi vuxna, därför ser man inte på dom lika lätt utan man tror att allt är som det ska tills en stund senare då det kan vara försent.. Fyyyyy.. fatta va hemskt.. Dom drunknar fast att dom kanske inte är i vattnet just då..
Nej nu kommer ja vara som en hök över Felix när han badar.. Hönsmamma som ja kan vara..

Ska göra mig iordning, bror kommer o hämtar mig så ska ja åka till mamma o hämta ut min dator o låna bilen så ja kan åka hem med lite verktyg o höja sadeln på min cykel som min Morfar så snällt kom förbi med idag.. Sen blir det att sitta o pilla på datorn hela kvällen.. hehe.. är juh endel som ska installeras på den så det tar nog sin lilla tid.

Nej nog om det..

hörs nog sen..

P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback