7/1

precis suttit med nya schemat för dagis, tyvärr kan ja juh inte planera så långt i förväg, vet juh inte hur ja kommer att jobba så.. Chefen ringde idag men missa de samtalet, o när ja ringde upp hade dom redan fått in någon annan men han skulle ringa i morgon o på fredag om det skulle behövas... bra med lite extra tider..

två timmar kvar tills ja ska gå o hämta Felix, tänkte att vi skulle ta en tur förbi trumpeten innan vi går hem.. är så grymt sugen på choklad.. fy mig ja som skulle börja va nyttigare.. men a så kan de va ibland.. får skylla på att jag har den veckan nu så då får man synda.. haha..

Februari har jag bestämt att ja ska sluta röka.. får väl se hur det blir med de.. men måste fan nu om ja ska kunna få upp konditionen.. o så spar man juh rätt så mycket pengar på det oxå.. ska bli ett sparsamt år nu så jag har en buffert att falla tillbaka på om det skulle bli nått nån månad.. har haft nog med månader som det kommer mindre roliga ekonomiska överraskningar på nu så, nu ska ja bli snål.. haha.. nej men iaf spara in på sånt man inte behöver.. ett exempel är bil, det ja behöver bil till är att storhandla o att åka o hälsa på Tina eller Jenny o Stefan, men det kan ja låna mammas bil till.. Annars har jag juh faktiskt ben att gå eller trampa med.. måste bara få hem min cyckel.. så sälja bilen blir det nog, o de tjänar ja juh iaf 1000 kr i månaden på plus det ja får för bilen... sen cigg tjänar ja 600-700 i månaden på, o så kan man säkert tjäna massa mer på att tänka på vad man handlar o kolla priser på det.. var juh jätte duktig förut med att handla på Lidl o det billigaste på Maxi så, det är bara att ta tag i det igen..
Byta tillbaka till Halebop ska jag oxå, men måste bara få tag på en telefon som inte är låst.. Nån som har någon att låna ut eller sälja för en billig slant, eller vet nån som kan låsa upp telefoner??

Nya tag detta år!!
Nu ska mitt liv vända o det är bara ja själv som kan se till att det gör det.. !! Med mina underbara vänner, min underbara trotsiga son o min fantastiska familj vid min sida kan jag klara va som helst!!

P&K

Kommentarer
Postat av: T

LJUG!!! den veckan har ju tagit slut!! så ge fan i den där chokladen.... ;)

Klart du kan klara vad som helst! föresten så har ja funderat på att bygga en linbana från dig till mig, tror du det kan funka??

2009-01-07 @ 15:46:45
Postat av: Yoyo

nej du den veckan är kvar.. tyvärr.. så ja ska äta med gott samvete ;P

hehe ja men de kanske skulle kunna funka :) värt ett försök:)

2009-01-07 @ 16:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback