Måndag!

Ja då var måndagen här oxå. och snart över för den delen oxå.
Måndagar..... Ja gillar inte måndagar.
En stor anledning är att varannan måndag så lämnar jag Felix till sin pappa och jag kommer inte att få se honom på en hel vecka. Vilket jag, efter ett år fortfarande inte har vant mig riktigt vid. Eller ja är väl van men jag tycker det är lika jobbigt varje gång, eftersom saknaden är enorm efter honom. Det går bra två-tre dagar, då är saknaden blandad med njutning av att få ta det lite lugnt och ladda upp batterierna igen. Men sen är det bara jobbigt.
Men men det är juh så det är..

Dagen idag har varit fruktansvärt seg. Vi sov länge som vanligt, vilket är lika skönt som alltid.
Speciellt efter natten som var, där jag total bröt samman kändes det som. Ville bara gräva ner mig och vakna när allt var över. Det gjorde så grymt ont i mina ben, förmodligen beror det på att jag börjar få vatten i dom nu. Nacken och ryggen värkte eftersom jag inte sover bekvämt, sammandragningar och foglossning och ja tillslut tog orken slut. Men med varma och goa kramar av min kära så kändes det bättre. Han smörjde in mina ben med heatlotion och jag kunde slappna av lite och sova.
Idag känns det bättre, men är väldigt trött..

Jag och Felix har bara myst idag och tagit det lugnt. Spelat lite spel och pysslat lite.
Micke lämna Shrek i morse innan jobbet hos vetrinärerna, så jag och Felix åkte och hämta honom klockan fyra. Hade lovat Felix att få följa med då han vart orolig för honom under dagen så att han skulle få se att Shrek mådde bra.

Mycket positiva intryck fick jag på nya smådjurskliniken. Fräscht och varmt när man kom in. De som jobbade där var mycket professionella och trevliga. Inte alls som på vetrinärstationen. Man fick reda på allt man behövde utan att behöva fråga ut dom som man får på andra stället. Man kände sig trygg nu när man åkte därifrån. Jag kommer fortsätta där med mina djur iaf. Dom får höga betyg utav mig.

Sedan åkte jag och lämna Felix hos hans pappa och sen hem.

Nu ska jag börja med maten tänkte jag. Är så grymt trött så det blir nog en tidig kväll iaf.

Puss och KrAm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback