Morgon

O fy tusan vad jag är trött och seg idag. Mår illa som bara den.

Försöker just nu piggna till så illamåendet går över så att jag kan möta Jenny på stan och ta en lunch.. Ser dock inte så ljust ut för tillfället..

Hade jag druckit kaffe hade jag kunnat häva i mig en hel kanna just nu tror jag..

                                         

Natten i sig har ju inte heller vart rolig, kunde inte somna igen så jag låg vaken till tre denna natt oxå. När man väl somnar så vaknar man efter en kort stund och måste byta sida. Vilket inte är så lätt som det låter av anledningarna att, först måste jag flytta över mina tre kuddar som jag har under armar, mage, ben och fötter. Sen är det inte bara att rulla runt till andra sidan, utan måste ta hjälp utav benen och armar för att få runt den klumpiga magen, vilket i sin tur heller inte är det lättaste då man har denna foglossning, så fort jag tar i med benet så försvinner kraften för att det gör så ont istället. Sen är det inte över på långa vägar... Måste sen när jag väl kommit runt till andra sidan bulla upp och ner med kuddarna, knuffa och butta kuddarna in och under mage och ben denna prossedur tar ca 10 min innan jag väl hittat den bekväma ställningen för att kunna sova. Men då ska den lilla vakna till efter allt krångel och börja härja där inne, Det beetyder att man ligger vaken en stund till för att den ska lugna ner sig lite. tillslut så är det min tur att sova.. MEN vad har skett under denna tid tror ni?? Jo man har ju blivit piggare så det tar ju ett tag att somna om igen :) För att sedan vakna efter ytterliggare en halv timme, timme och göra samma visa igen :)

Missförstå mig inte, det är underbart att vara gravid och veta att det ligger ett litet mirakel i min mage och växer. Men nätterna är en del jag helst skulle vilja slippa i slutet.


Nee nu ska jag fundera på vad resten av dagen ska innehålla.. 

                                                                     

                                                                       puss och kram  
                                                                     


Kommentarer
Postat av: helena

mikaels mirakel!!! hon kanske ska heta Mirakela!

2011-02-25 @ 13:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback