Barn är barn

Ja det kan man minst säga. Barn är barn och de har tusen funderingar och idéer i deras små huvuden. Det är underbart för det mesta, ibland väldigt frustrerande.. :)

Herr lilleman här hemma är inne i en väldig växlande period just nu. Vi har haft våra duster här hemma dessa dagar, och de är nog bland de värsta jag haft med honom faktiskt. Men så åter till barn är barn, efter bråken så vänder humöret och det är som om ingenting hänt och vardagen forttsätter som vanligt tills nästa gång det inte riktigt går som han tänkt sig. Men det är tur att det är perioder bara..

Annars denna vecka har han haft mycket funderingar gällande min graviditet.
Gårdagens diskission lät så här.

F- Men mamma, hur kommer egentligen bebisen ut??
J- Ja mamma får åka in till doktorn så kommer doktorn hjälpa bebisen att komma ut.
Felix tänker lite.
F- Ja men vart kommer bebisen ut ifrån?
J- Ja den kommer från mammas "smöla" (ett ord jag alltid fått höra som mindre att det hette.. haha)
Felix tänker lite till.. 
F- HA smöla vilket konstigt ord. 
J- Ja men vad heter det då tycker du?
F- Det heter smöla, men vart sitter den??
J- Där pojkar har sin snopp. 
Felix funderar.
F- Jaha, men hur kan bebisen komma ut i smöla?
J- Ja du vännen, det finns ett hål där som bebisen kommer ut igenom.
Nu vart det tyst en stund... och tillslut.. 
F- Men.... Bebisen som är så stor, hur kan den komma ut DÄR??? 
Där tog mina svar slut.. och det fick bli, 
J- ja du älskling jag vet faktiskt inte, den bara kan det och det kunde du med.. 
F- Jaha? det va konstigt tycker jag.. 
Sen var det inte nått mer med det.. haha
Kan säga att jag hade svårt för att hålla mig för skratt när vi prata om detta. Han såg så allvarligt fundersam ut..  Men det är ju bara att försöka förklara så gått det går. :)

Hela tiden kommer det frågor om bebisen, magen och allt som rör detta. Han längtar och vart överlycklig när han fick reda på att det bara är 5 veckor kvar tills han har sin lillasyster eller lillebror här hemma.

Nepp nu ska ja äta lite o sen ska jag hämta skrutten på dagis.. 





                                                                                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback