Försäkringskassan!

Jag fattar verkligen inte deras system. JA visst det är bra att de vill få ut folk i arbetslivet igen osv osv.. Men va fan..

Fick idag besked om att jag förmodligen inte kommer att få sjukpenning. De ansåg inte att min smärta jag har när jag går, står, sitter och ligger räcker för att få stanna hemma från ett jobb där jag går minst 3 km per dag, står upp hela tiden och sällan finns någon chans att få vila..
Min smärta jag har gör att jag vissa dagar gråter för att jag orkar verkligen inte mer. Micke får hjälpa mig att klä av mig på kvällarna, att bara sitta i samma ställning för länge blir outhärdligt. Smärtan blir bara värre och värre ju tyngre ja blir. Det är jobbigt nog att vara hemma med smärtan, hur tror dom då att jag ska fixa ett jobb där jag aldrig kan vila, där jag ska ha ett tempo när jag rör mig framåt och servera mina kunder???
Jag har nu till den 25 mars på mig att lämna synpunkter och de ska dom få vill jag lova. Beslutar dom fortfarande att jag inte har rätt till någon sjukpenning MÅSTE jag infinna mig på arbetsplatsen nästa vardag efter att jag fått beslutet.. Hmm okej, Den 25 ska jag ha lämnat synpunkter, då ska dessa synpunkter läsas igenom och ytterliggare beslut ska tas, vilket brukar ta minst 3 veckor. 3 veckor efter den 25 har vi datumet 15 april, jag har BF den 8 april. De menar då att jag måste infinna mig på min arbetsplats för att jobba när jag nyss fått barn för annars sänker dom min sjukpenning lön till 0 kr och jag får då inget alls om jag skulle behöva vara hemma med VAB eller för mig själv.. Jag fattar inte.... 
Som sagt jag förstår systemet när det gäller folk som bara är lata, arbetsskygga m.m, de behöer en spark i röven. MEN hur kan dom bedömma detta??? De är inga läkare, de har inte ens träffat personerna som blir nekade.. 
Och som i mitt fall.. JAG ÄR GRAVID och har foglossning, alltså inget jag kommer vara sjukskriven för resten av livet. Jag kommer att börja jobba sen igen när barnet är gamalt nog!!! 
Det lustiga är att jag vart beviljad sjukskrivning när jag hade illamående i början och spydde.... Men nu när jag knappt kan röra mig så blir jag nekad.. Vart är logiken??

Jag tror fan de får någon typ av provision på om de hittar anledningar och kan neka någon. Eller har dom dra lott system om vilka som ska få eller inte få.. Ja man kan ju börja fundera iaf.. 

Såå förbannad!!!

Det värsta är att även om jag överklagar och får igenom det så står jag där den 25 mars och får inga pengar alls..  JA va roligt.. Tur är väl att Micke har sin heltidsinkomst men det är juh inte meningen att han ska behöva betala mina räkningar anser jag.. 

Så mitt glada humör jag hade i morse och under förmiddagen försvann ganska direkt efter att jag läst brevet.. 

Skriver mer om min dag i morgon.. Om det mysiga besöka av Tina och töserna. Och Felix alla bravader.. Just nu behövde jag bara skälla av mig. 

  

Kommentarer
Postat av: helena

stå på dig johanna! jag lämnade mina synpunkter & fick igenom min sjukskrivning.men så hade jag medicinskt underlag för att få igenom sjukskrivningen.skriv ner alla arbetsuppgifter, stressen, vad det gör med dig,all hjälp du måste få av micke för att klara av din vardag.börjar du skriva kommer säkert allt av sig självt.läs igenom, ändra, lägg till innan du skickar in det.be läkaren utveckla din situation & vad det innebär för dig att jobba mm mm.har du mer än läkarens intyg så ta med det.facket kanske har ngt att tillföra om din situation & vad dom försökt göra för att din arbetssituation skulle bli bättre men att det inte ledde till ngt.be precis varenda en som du kommer på att ge dig intyg & förhoppningsvis övertygelser till varför du måste vara hemma.börja idag för det kan ta tid att få in alla skrivelser.lycka till <3 tänker på dig/er. ge inte upp.jag tror på dig.vi ses på lödda.det ska i alla fall bli kul mitt i allt j-la elände med överförmyndarnämnden...kramkram helena

2011-03-16 @ 09:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback