Lussebak

Denna dag har vart helt underbar. Börja morgonen med strålande humör från både mig o Felix. gjorde i ordning frukost, drack lite kaffe o bara satt och mös framför barnprogram i soffan. sen var det dags att göra oss i ordning för att åka till mamma och baka lussebullar. Men först iväg till Maxi för att handla. Felix får gå med en liten vagn o lägga i varor själv. Det tycker han är gör skoj men man får va med för annars kan det bli dyrt när man kommer till kassan.
Lussebaket var så mysigt, Felix han bakade alla möjliga bollar o klumpar som skulle föreställa olika djur sa han.. han hade verkligen jätte roligt!
Brorsan o Nina kom dit för att fika, som vanligt blir Felix alldeles till sig när dom kommer. o han gör allt som brorsan gör:)

sen bar det av hem för att fortsätta med myset i soffan o kolla på lompilompa (bolibompa). Måste juh säga att årets julkalender är juh totalt värdelös.. vad hände med det barn kan förstå?? detta år förstår inte ens jag innebörden med detta.. bara massa konstiga människor som yrar omkring och uppfinner saker. och letar efter tomten.. Nej tacka vet ja julkalendern när en annan var liten, då man faktiskt längta efter att få sätta sig o titta på de med resten av familjen.. Återgå till teskedsgumman eller pellesvanslös eller nått annat dyligt..

Just nu sitter man o bara spanar runt på nätet, i hopp om att något roligt ska dyka upp.. kollar lite efter ny telefon eller att kunna låsa upp så jag kan ha halebop igen.. 3 suger, eller ja de är helt okej, o det va bra i början när ja skaffa de. men nu bryter det hela tiden när ja pratar o har ingen mottagning vissa stunder.. kanske är telefon det kan bero på va vet ja men mina kära vänner tycker att det blir dyrt för dom o ringa till mig nu.. så får väl byta tillbaka för deras skull om inte annat.. va gör man inte för sina vänner :P

Igår va jag o Felix hemma hos min farbror o familj o hälsade på.. Trevligt att träffa dom, det var ett tag sen som jag gjorde det.. dom skicka med oss två stycken matstolar till felix, exakt sånna ja skulle har tittat o tänkt köpt på ikea.. lillkillen vill juh bara sitta på vanliga stolar nu o inte i "bäbis" stolen längre så jag hade tänkt o införskaffa det denna månad, men nu slapp ja juh det o det tyckte ja va himla bra. Det tackar vi för.. fräscha var dom oxå, o kanon o ha en extra när kompisar med barn kommer o hälsar på..
Sen då kom Banke, Kenneth och Nina förbi o hämtade kläderna som Banke glömde sist han var här.. Felix var höll på o somna innan dom kom, men det hann han inte som tur va.. efter den korta stunden dom vart här så var han helt slut, de sprang juh så det lät förmodligen som 15 elefanter under oss.. tur så bor vi på nederplan så det är ingen som hör om dom inte skulle gå ner i källaren..

nej nu ska jag nog ta o krypa ner under täcket o drömma mig bort i drömmarnas land..

p&k

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback