Ludde och telefonen.

Ludde har en telefon. Ibland ringer det i Luddes telefon. RRRRRRIIIIIIINNNNGGG.. Nu Ringer det i Luddes telefon.
Hallå det är Ludde, säger Ludde. Vem är det som ringer?
Det är jag som är randig och har fina morrhår.
Jaha då är det katten som ringer, säger Ludde.
Nej det är juh jag, Tigern. säger Tigern.
Jag tänkte bara tala om att jag kommer o hälsar på dig på måndag.
Jaha på måndag då, säger Ludde.

Nu ringer det igen på Luddes telefon.
Hallå det är Ludde, säger Ludde. Vem är det som ringer?
Det är jag som är grön o har fina ögon.
Jaha då är det grodan som ringer säger ludde.
Nej det är juh jag, krokodilen, säger krokodilen.
Jag tänkte bara tala om att jag kommer o hälsar på dig på tisdag.
Jaha på tisdag då, säger Ludde

Nu ringer det igen på Luddes telefon.
Hallå, det är Ludde, säger Ludde. Vem är det som ringer?
Det är jag som har lång hals och bruna fläckar.
Aha då är det hästen som ringer, säger Ludde.
Nej de är juh jag Giraffen, säger giraffen.
Jag tänkte bara tala om att jag kommer och hälsar på dig på onsdag.
Jaha, på onsdag då, säger Ludde.

Nu ringer det igen på Luddes telefon.
Hallå det är Ludde, säger Ludde. Vem är det som ringer?
Det är jag som är stor och grå och kan trumpeta.
Aha! då är det elefanten som ringer, säger Ludde.
Jo, det är jag - Elefanten, säger elefanten.
Jag tänkte bara tala om att jag kommer och hälsar på dig på torsdag.
Jaha på torsdag då, säger Ludde.

Men nu ringer det igen på Luddes telefon.
Hallå det är Ludde, säger Ludde. Vem är det som ringer?
Det är jag som har runda öron och tycker om bananer.
Aha, då är det hundern som ringer, säger Ludde.
Nej det är juh jag -- apan, säger apan.
Jag tänkte bara tala om att jag kommer och hälsar på dig på fredag.
Jaga, på fredag då, säger Ludde.

Nu ringer det igen på Luddes telefon.
Hallå, det är Ludde, säger Ludde. Vem är det som ringer?
Det är jag som har spetsiga öron och spetsiga tänder.
Aha då är det ekorren som ringer, säger Ludde.
Nej det är juh jag-- vargen, säger vargen.
Jag tänkte bara tala om att jag kommer och hälsar på dig på lördag.
Jaha på lördag då, säger Ludde.

Nu ringer det igen på Luddes telefon.
Hallå, det är Ludde, säger Ludde. Vem är det som ringer?
Det är jag som har stora horn och bor i skogen.
Aha, då är det älgen som ringer, säger Ludde.
Ja, det är jag-- älsgen, säger älsgen.
Jag tänkte bara tala om att jag kommer och hälsar på dig på söndag.
Jaha, på söndag då, säger Ludde.

Nu riner det igen på Luddes telefon.
Hallå, Det är Ludde, säger Ludde. Vem är det som ringer?
Det är jag som har ett eldsprutande gap och långa klor och är blå och grön med stora vårtor.
Aha så är det monstret som ringer, säger Ludde.
Nej det är juh jag - Hasse, säger Hasse.
Jag ville bara skoja.
Jaså, är det du Hasse - hahahaha! säger Ludde

Men nu ringer det väl inte längre på Luddes telefon.
Istället hör han ett väldigt buller utanför dörren.
Det knackar och klappar och bankar och slår på dörren.
Vem kan det vara? tänker Ludde.
OJOJOJ! Där utanför står alla djuren!
Nämen, inte skulle väl alla komma idag! säger Ludde
Ni måste gå hem igen. Alla skulle inte komma idag heller!
Jag ska försöka komma ihåg vad vi sa i telefon.
Men tänk - Ludde och alla djuren har glömt bort vilka dagar det var de skulle hälsa på Ludde.

Kan inte du hjälpa Ludde att komma ihåg när djuren skulle hälsa på.

Tigen skulle komma på .......
Krokodilen skulle komma på.......
Giraffen skulle komma på ..........
Elefanten skulle komma på ..........
Apan skulle komma på ...........
Vargen skulle komma på ..........
Älgen skulle komma på ............
Men Hasse han ville juh bara skoja han!

___________________________________

Denna saga läser jag nog mellan fem till tio ggr per dag och mer på helger..  Kan säga att den var rolig de första gångerna, men efter si så där ett tjugotal gånger börjar den bli lite tjatig.. Men va gör man, det är juh älsklingens favorit saga så klart att han ska få höra den. Det roligaste är att han sitter o läser med för han kan det oxå utantill..

Nu får jag snart låta bli bloggen ett tag igen.. Filuren ska in o leka lite ikväll igen o det säger jag juh inte nej till :) sen har jag även fått order från han att jag ska bli lite mer ego och ta mer bilder på mig.. haha.. han tyckte ja bara skicka bilder på Felix.. Men Felix är juh så mycket sötare o blir så mycket bättre på alla kort.. hihi.. men ja får väl försöka ordna lite ego bilder då :)

nepp nu blir de design Simon & Thomas..

Puss o Kram


Kommentarer
Postat av: Bankez

Noooooo....Inte Ludde....

Läste en gång för Felixen...

Aldrig mer...

Hahahahaha

2009-02-23 @ 22:09:47
URL: http://bankeeriksson.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag kom på att jag måste fråga hur det går med att sluta röka? :) Har inte läst något om det i bloggen och jag är nyfiken så jag måste fråga :) Hoppas d går bra! :) Kram

2009-02-23 @ 22:36:17
URL: http://sgoldson.blogg.se/
Postat av: Ludde

Jag tycker faktiskt att den är bra... Världens bästa bok :)

2009-03-18 @ 20:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback