Seg

Riktigt seg idag faktiskt...

Igår började förmiddagen med att ta en lunch med Rebbe på stan, kollade in hennes nya lägenhet oxå först. Den va riktigt mysig.. Sen gick vi till Café Pause där vi käka lite mat.. Det blev en Nachotallrik för mig.. Vi pratade om allt möjligt o de kändes absolut inte som att det var sååå länge sen som vi faktiskt sågs. Hade väldigt mycket att ta igen.. Det va jätte trevligt. O diskussioner ledde in på både de ena o de andra.. Hehe.
Sen tog vi oss en tur på stan, köpte lite nya trosor, en skit snygg keps till Felix, ett par byxor till han o ett par nya skor till mig! Nöjd med de inköpen..
Sen åkte jag hem för att hämta Felix, vi hade tid på BVC. Först skulle ja hem o hämta boken o papprena. Jag sprang omkring som en galning o leta efter boken som ja trodde ja visste vart jag hade lagt. Men hitta den aldrig, tillslut fick jag ge upp o skynda mig till dagis o sen stressa ner till stan igen..
Väl där inne så gick allt jätte bra, Felix ville inte väga o mäta sig så jag fick lirka en hel del, när han sen gjorde som jag ville så fick jag kommentaren "Du borde verkligen jobba med barn du, du är så pedagogisk, det skulle verkligen passa dig perfekt" sen fortsatte hon att ge mig komplimanger under tiden som ja fick Felix att göra som hon ville. Hon sa även nått om att hon tog till sig mycket av mina metoder och kommer att försöka använda dom själv.
Det var riktigt kul o höra faktiskt. Hon kanske säger så till alla men ändå kul o höra..
Sen skulle Felix sitta i mitt knä o hon skulle visa han alla saker i lådan o han skulle säga vad det var osv, men tillslut sa hon Ähh de är juh ingen mening med detta, de var ju alldeles för lätt för honom. Hehe.
Sen satt vi o prata ett tag o jag fick ytterligare komplimanger om att Felix är så trygg i sig själv o att det märks att jag gör ett bra jobb som mamma. Det märks på det sättet han är mot mig o hur han tittar på mig sa hon. Sen sa hon även att hon märkte stor skillnad på mig oxå, att jag hade vuxit som person sen sist jag var där, sist ja var där så var ja juh i en ganska jobbig sits så hon sa att det märktes att jag var en tryggare person o så.
Besöket tog ca en timme..
sen hämta ja upp Rebbe igen o körde henne hem till sin mamma, sen åkte jag o hämta upp Nina o vi åkte o handla. Lämna sen Nina igen för att sen åka o hämta Rebbe igen o köra henne.. sen hem i några minuter för att ladda telefon, o sen iväg o hämta bror på station, där fick ja juh vänta ett tag för att tåget var försenat.
När jag kom hem såg jag att jag Glömt att lämna in filmerna som jag hyrde i torsdags.. FAAAAAN. o nu har ja ingen bil, så måste fixa skjuts sen för att göra de..
Sen resten av kvällen vart det mys i soffan, Felix gick o la sig klockan nio o somna som en stock..
Jag prata med mamma i telefon ett bra tag, mådde inge bra igår, men efter pratet med mamma kändes de lite bättre faktiskt. Måste börja lära mig att prata om saker o ting innan de blir för mycket.. men ja har juh så svårt för det..
Sen när jag skulle gå o lägga mig kunde jag inte somna, så fort jag somna in så fick jag jordens hostattack o då var det bara att börja om igen. så höll det på ett bra tag..

Denna morgon fick ja sova ganska länge för Felix, tror ja klev upp klockan tio för då ville han se på film..

Nu ska ja ringa syster o se om hon vill ta hand om Felix ikväll, Jenny o Rebbe vill ha med mig ut. o är faktiskt rätt sugen på de idag..

See ya later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback