avskyr

Jag verkligen verkligen avskyr falskhet och dubbelmoral. Och tyvärr finns det närmre än vad man önskar, man får se de som står en nära bli utsatta för det, man blir utsatt själv för det och det verkar inte finnas något sätt att slippa det.. Vad gör man då för att minst ta illa vid när detta inträffar.. Skiter man bara i det?? Kan man verkligen göra det när det är någon som man älskar som hamnar i kläm, eller när det är någon som är maktlös och inte kan försvara sig själv.. Jag önskar jag kunde det, men det går bara inte. Det är väl det som gör mig till den jag är..

En annan sak som jag heller inte klarar av är när vuxna människor sjunker till dagis nivå. Att en vuxen person kan agera på ett sådant barnsligt sätt, hantera sina problem genom att hämnas för något som egentligen inte ens är något att hämnas över. Jag kan inte förstå när en vuxen människa blir så fruktansvärt barnsligt egoistisk. Men det är ju jag det..

Säger absolut inte att jag är perfekt, för det är jag inte. Alla människor har fel o brister. Vissa har fler än andra. Men detta är verkligen ett tänkande och agerande som jag inte klarar av. Det får mig att koka över och det är precis vad jag gjort. Ska lägga mig o grubbla över hur ja ska göra, stänga igen eller öppna mig??  vad tycker ni??



Kommentarer
Postat av: elin

Tack för tipset, de ska jag göra!

Men man ska inte behöva "stå på sig" utan man ska väl bli tagen på allvar när man väl åker in tycker jag! För man åker ju inte till sjukhuset för de är på nåt sätt kul utan man åker dit när man behöver hjälp..

2009-06-05 @ 15:09:04
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: Hanna

shysst blogg, den är ju jätte nice!!

om du vill så kan du ju kola min blogg!! En vanlig och tråkig blogg. Om inte han en nice sommar!!

2009-06-22 @ 09:23:52
URL: http://hannadacke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback