tiden går..

Ja tiden har gått fort i helgen. Har haft fullt upp.

I lördags var vi i karlstad på ikea och barnenshus. På ikea kom vi ifrån med inredning till garderoben uppe, ett väggskötbord, tvättkorgar och massa smått och plock till både oss och bebisen.
Sen skämde även svärmor bort oss och köpte lite saker till bebisen , plus att hon köpte en matta till oss för att den utgick inom kort och de var den mattan jag tittat ut och ville ha tills vi gör i ordning vardagsrummet. Så det tackar vi oerhört mycket för.
Sen åkte vi till barnenshus. Där hittade vi det mesta som vi behövde till bebisen som var kvar på listan. Även där var svärmor och svärfar med och handlade. Tur jag har så snälla svärföräldrar. Mycket tacksam över det.

Väl hemma igen börja vi riva ur garderoben och rensade en massa. In med våra kläder dit och gjorde plats för spjälsäng och byrå i vårat rum istället. Sen unna jag och micke oss en tur till chinagarden.. Det smakade mycket bra. Vart en lugn kväll framför en film.

Söndag fortsatte vi att greja med allt och försökte få i ordning. Sen åkte vi till karlskoga. Var till öb och sen till willys. Hittade även en ny klocka till köket istället för min helvetesklocka :-)
När vi kom hem igen plockade vi in all mat, sen fick jag gjordens ryck..
Jag städade i köket, torka av alla skåpsluckor och vitvaror, gjorde rent kaklet, damma av alla hyllor, diskade, torka av alla stolar och bordsben, plocka bort all skit så det ser mer rent ut på bänkarna och fixa till bordet lite med ljus och blommor och så.
Damma sedan hela hallen, hyllor och allt, plocka rätt bland skorna, sen dammsög jag och torkade alla golv. Vet inte vad som hände med mig riktigt men rent blev det och ont hade jag efteråt vill jag lova...

Idag har jag fortsatt mitt dammande och rensande inne i felix lekrum. Inte klar där än så får ta resten i morgon. Sen var jag och klippte mig, jösses vad skönt det var. Klippte nog bort iaf 1,5 dm på långden och klippte upp det och lite så.. Kändes som ett helt nytt hår när jag kom därifrån. Skönt var det. Nu ska jag bara slänga i lite färg oxå så är jag nog nöjd sen..
När jag kom hem möttes jag av en väldigt glad liten grabb som slängde sig i famnen på mig. Micke fick ju hämta han på dagis eftersom jag skulle klippa mig.. Resten av kvällen har jag bara njutit av att ha lillskrutten hemma igen. Äntligen liv i huset igen..
Nu ligger jag i sängen och lyssnar hur han andas djupt därinne i sitt rum. Underbart att höra ett barn sova.

                                                     Läggdags för mig oxå nu..

                                                              Natti natti
                                                          Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback