Ojojoj

Ja här händer det då inte mycket! Iaf inte på bloggen.. I mitt lilla vardagsliv är det nu fullt upp. Att vara tvåbarns mamma kräver mycket tid och jag älskar varje sekund av det.

Om en vecka blir lilla Leiha 3 månader, tiden bara springer iväg och hon växer så att det knakar. Trots att de flesta säger att hon är så liten så blir hon större och större i mina ögon.

Felix älskar att vara storebror. Han är så stolt och vill alltid vara med och hjälpa till. Tänk er vad stor han blivit nu, när jag nu har en liten bebis att jämför med.. Och det känns fortfarande som om det var igår jag födde honom.. Men lillkillen blir ju faktiskt snart 5 år.. Jösses!!

Som sagt mycket har hänt sedan sist.. Mestadels bra saker men även några mindre bra.. Men inget man inte kan hantera med en klackspark! Mer om det en annan gång när allt är klart!

Förlossningen var en besvikelse, kanske låter hel fel att säga så. Känslan när hon kom ut var lika underbar som med Felix, men just själva arbetet innan och komplikationerna efter var en stor besvikelse..
Även om jag visste innerst inne att de inte skulle gå exakt lika som med Felix så lyssnade man ändå på vad folk sa, om att andra förlossningen brukar gå lättare och snabbare.. Det lyssnar jag aldrig mer på kan jag säga. Första värken kom 07:00 den 13/4 och hon kom den 14/4 klockan 17:51. värkarna var täta mer eller mindre hela den tiden med några undantag och avslappningshjälp.
Allt kändes värre denna gång, värkarna var starkare och jobbigare, utdrivningsskedet var mer smärtsamt. Ja visst man glömmer hur ont det gjorde, men såpass mycket kommer jag ihåg och vet att med Felix var det inte alls lika jobbigt. Då ville jag göra om det, denna gång är jag LIVRÄDD för att föda igen.
Efter förlossningen slutade jag inte blöda, så fick åka akut in på operation/skrapning. 2 liter blod förlora jag.. Ganska mycket med tanke på vad man har i kroppen..
Allt var själsklart värt det när man fick en så söt liten ängel som man älskar med hela hjärtat! Men tänker inte smyga med om hur jobbigt det var denna gång..
Ja kommer förmodligen skriva mer om förlossningen vid ett annat tillfälle just för bearbetningen.. Men just nu orkar jag inte det..

Faktum är att jag orkar inte skriva mer alls just nu.. Lillskrutta sover och Felix är på dagis.. Kanske ska passa på att göra nått vettigt?? KANSKE!!

på återseende!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback